marți, 16 octombrie 2012
Istoria Camioanelo Roman
Roman a fost înfinţat în 1921 sub
numele de Romloc, dar, pe atunci fabricau doar material rulant.Peste 27
de ani în 1948 firma ia denumirea de Steagul Roşu. Vreme în care se
specializează, treptat pe producţia de camioane şi autotilitare.Astfel,
in 1954 se fabrica prima masină Steagul Roşu numită Steagul roşu 101(sr
101) care avea un motor cu şase cilindri în linie ce dezvolta 90cp la
2400rot/min şi ce consuma 29l/100km. Din 1960 începe
producţia unui nou model numit sr 131 Carpaţi, care avea un motor V8 de
5025cmc ce dezvolta 140cp, motor cu care camionul atinge viteza maximă
de 90km/h şi cu care consumă 25l/100km. Există şi un model produs din
1962 care a fost produs în paralel cu sr 131, numit sr 132 care avea
4x4. Un alt model, similar celor menţionate mai sus este sr 113 Bucegi
(modelul 4x4 era sr 114) produs din 1964.Sr 113 avea un motor de peste
150cp la 4000rot/min si capacitatea de transport era de 5t. În aceeaşi
perioadă se fabrică si autobasculanta
sr 116. Până în anul 1971 Uzinele Steagul Roşu au fabricat 250.000 de
autocamioane. Din 1971 se fabrică camioanele şi autobasculantele Roman
ce şi astăzi circulă pe drumurile romaneşti, adică Roman R 8135 F
echipat cu un motor
de 135cp, Roman R 10215 F care avea o sarcina utila de 10t, Roman R
19215 DF cu tractiune 6x4 si o sarcina utila de 19t. Roman e compus din
Man (numele uzinei "Maschinen Fabrik Nurnberg) si Ro (produs romanesc).
In 1971 se fabrica un Roman mai heavy-duty cu tractiune 6x6 numit Roman
12135, el era echipat cu un motor diesel de 135cp, putea transporta 12t pe sosea si 6t pe teren accidentat, atingea viteza maxima de 75km/h si putea urca rampe de 30%.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu