Faceți căutări pe acest blog

marți, 16 octombrie 2012

Istoria Camioanelo Roman

Roman a fost înfinţat în 1921 sub numele de Romloc, dar, pe atunci fabricau doar material rulant.Peste 27 de ani în 1948 firma ia denumirea de Steagul Roşu. Vreme în care se specializează, treptat pe producţia de camioane şi autotilitare.Astfel, in 1954 se fabrica prima masină Steagul Roşu numită Steagul roşu 101(sr 101) care avea un motor cu şase cilindri în linie ce dezvolta 90cp la 2400rot/min şi ce consuma 29l/100km. Din 1960 începe producţia unui nou model numit sr 131 Carpaţi, care avea un motor V8 de 5025cmc ce dezvolta 140cp, motor cu care camionul atinge viteza maximă de 90km/h şi cu care consumă 25l/100km. Există şi un model produs din 1962 care a fost produs în paralel cu sr 131, numit sr 132 care avea 4x4. Un alt model, similar celor menţionate mai sus este sr 113 Bucegi (modelul 4x4 era sr 114) produs din 1964.Sr 113 avea un motor de peste 150cp la 4000rot/min si capacitatea de transport era de 5t. În aceeaşi perioadă se fabrică si autobasculanta sr 116. Până în anul 1971 Uzinele Steagul Roşu au fabricat 250.000 de autocamioane. Din 1971 se fabrică camioanele şi autobasculantele Roman ce şi astăzi circulă pe drumurile romaneşti, adică Roman R 8135 F echipat cu un motor de 135cp, Roman R 10215 F care avea o sarcina utila de 10t, Roman R 19215 DF cu tractiune 6x4 si o sarcina utila de 19t. Roman e compus din Man (numele uzinei "Maschinen Fabrik Nurnberg) si Ro (produs romanesc). In 1971 se fabrica un Roman mai heavy-duty cu tractiune 6x6 numit Roman 12135, el era echipat cu un motor diesel de 135cp, putea transporta 12t pe sosea si 6t pe teren accidentat, atingea viteza maxima de 75km/h si putea urca rampe de 30%.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu