Faceți căutări pe acest blog

marți, 16 octombrie 2012

Daewoo Tico

Tico, Daewoo este o masina de oras produsa de automobile coreean Daewoo 1991 - 2001. Tico, Daewoo a fost bazat pe 1988 Suzuki Alto . Masina a fost echipata cu un trei cilindri 796 cc S-TEC motor și a avut o transmisie manuală cu cinci trepte sau trei trepte transmisie automata. Tico a fost exportat către Europa , în principal pe piețele estice. Acesta a fost extrem de popular în țări precum: România, Bulgaria, Macedonia, Polonia, Republica Cehă, Croația și Slovenia. Acesta a fost, de asemenea, exportate în America Latină unde, de asemenea, a fost numit Daewoo Fino pentru anumite piețe. Acesta a fost foarte popular în Peru , în cazul în care acesta rămâne ca una dintre cele mai populare modele de autoturisme folosite pentru taxi servicii.
Daewoo extins la Europa de Vest la începutul anului 1995, dar nu a fost niciodată Tico vândute în oricare din aceste piețe, cu toate că succesorul său (Matiz), a fost lansat acolo în 1998 și a continuat să fie un mare succes de vanzari.
Peste ani de producție, Tico a văzut modificări serioase, mai ales la motor. Inițial echipat cu un carburator (47 CP), mai târziu a fost actualizat la injecție de combustibil, ajungand astfel la standard de poluare Euro 2. Injectarea a dat o creștere a puterii. Unele versiuni ale Tico, în piața internă coreeană au fost alimentate pe gaz petrolier lichefiat .
Daewoo Tico asamblate la vechiul Oltcit fabrica din România , iar la FSO fabrica din Polonia .
În anul 2000, Tico a fost înlocuit cu o mașină nouă, Matiz Daewoo . Tico a fost vândut alături de Matiz până în 2001.

Istoria marcii Daewoo

Imbinarea a doua cuvinte a dat nastere denumirii companiei “Daewoo”.Unul este cuvantul de origine coreeana, dae, care inseamna MARE, iar cel de-al doilea , woo inseamna UNIVERS. 1972: GM a initiat o investitie comuna cu producatorul corean de masini Shinjin Motor Co., iar compania creata s-a denumit GM Corea si reprezenta arma de GM de dominara a pietei de masini Sud Coreene. Desi 50% din actiuni au fost vandute gigantului industrial Daewoo Group in 1978, GM controla inca dezvoltarea masinilor. De fapt Daewoo nu s-a implicat prea mult in dezvoltarea de noi modele deoarece GM putea oricand sa gaseasca masini demodate din gama Opel, sau de la alte branduri, si sa le transfere la Daewoo. Pontiac Lemans de la sfarsitul aniilor 80 este un asemenea exemplu. In incercarea de a a ajuta SUA in lupta sa impotriva masinilor mici japoneze, Daewoo a inceput sa produca o versiune refacuta a Opel Kadett pentru GM. Totusi proiectul a oferit producatorului corean o prima idee a ceea ce inseamna un volum mare de exporturi, strategie ce continua si pana azi. Aceasta initiativa a oferit firmei Daewoo o fabrica moderna cu o capacitate de 170000 de unitati anual.
1992: GM a renuntat si si-a vandut pachetul de actiuni grupului Daewoo. Pe masura ce influenta americana s-a evaporat, Daewoo a inceput sa creeze propriile modele. Aceasta a insemnat creeare de centre de dezvoltare si cercetare in Europa si subcontractarea mai multor proiecte de dezvoltare la consultanti straini.
1995: Cu ajutorul expertilor occidentali, modelul Lanos a fost creat.
1996: Daewoo a investit in firma poloneza FSO, creand o companie care in cele din urma a creat masina mini Matiz.
1998: Creatorul de SUV-uri Ssangyong, a intrat in faliment si si a fost preluat de Daewoo. Grupul Daewoo era implicat in mai multe afaceri in arii de activitate diferite.
1999: Grupul a intrat in criza financiara datorita supraexpansiunii din anii precedenti, si a ajuns astfel sa fie nevoit sa vand absolut toate afacerile , mai putin divizia auto.
  2000: Aceasta a avut aceeasi soarta. Ssangyong s-a despartit de trust.
2002: GM a cumparat majoritatea activelor Daewoo si a redenumit-o GM Daewoo. Deoarece brandul Daewoo avea o imagine foarte proasta, masinile au fost redenumite Chevrolet pentru piata Americana si Europeana si Holden pentru piata Australiana. Sucursala partiala a GM, Suzuki a luat 14,9 % din Daewoo pentru a vinde masinile ca Suzuki in America de Nord.
Iunie 2005 - Kim Woo Choong, fondatorul initial Daewoo, se intoarce in Coreea de Sud, fiind pus sub acuzare si condamnat la 10 ani de inchisoare pentru frauda, delapidare, incalcarea legislatiei din domeniul valutar si alte delicte. Choong va fi nevoit sa returneze peste 22 de miliarde de dolari, primind si o amenda de 10.500 de dolari (8.200 de euro) pentru rolul jucat in cel mai important caz de faliment din istoria Coreei de Sud. Fostul presedinte al Daewoo a fost insa gasit nevinovat in cazul acuzatiilor de mita ce i s-au adus.
Masini Daewoo
Daewoo Tico a fost o micro masina realizata de Daewoo. A fost bazata pe Suzuki Alto din 1982.
Daewoo a pornit productia masinilor Tico in 1992. Masina era echipata cu un motor S-TEC(F8C) cu 3 cilindri, de 796 cc, si avea o cutie de viteze cu 5 viteze dezvoltând 42 CP la 5800 rpm si un cuplu maxim (Nm/rpm)60/2800-3600. Tico a fost exportat in Europa de Est intr-un numar relativ mare, el fiind prezent in Bulgaria, România, Polonia, Cehia, Serbia, Rusia, Uzbekistan si alte tari. De asemenea foarte multe masini au fost exportate si in America de Sud.
in 2000, Tico a fost inlocuit cu Daewoo Matiz, datorita unor norme de siguranta ce nu le putea intruni, cum ar fi montarea de airbag-uri sau ABS. Masina a fost foarte populara datorita consumului mic, confortului relativ ridicat (Aer Conditionat, Servo Frâna, etc.) si datorita dimensiunilor care o faceau ideala pentru traficul urban si nu numai.
intre 1998-2001 Tico a fost asamblat si la fabrica de la Craiova, a constructorului Daewoo, dar cu piese produse in Coreea. De asemenea Tico a fost produs si in Polonia, si Uzbekistan.
Daewoo Espero este o limuzina de clasa medie produsa de constructorul sud-coreean Daewoo Motors, parte a General Motors. Modelul a fost conceput la inceputul anilor 90, aparând pe piata in 1993. De design s-a ocupat firma italiana Bertone iar partea tehnica a fost preluata de la General Motors, donatorul de organe fiind Opel Ascona, ce foloseste o platforma de tip J (J platform, sau J-body), intâlnita si la alte automobile din cadrul General Motors precum: Chevrolet Cavalier (1982-2005), Pontiac Sunbird (1985–1994), Pontiac Sunfire (1995–2005), Vuaxhall Cavalier MkII (1982–1988 ), Buick Skyhawk (1982–1989). Toate aceste autovehicule au litera „J” pe pozitia a patra in Numarul de Identificare ca dovada a utilizarii acestei platforme.
Optiunile de motorizare sunt exclusiv pe benzina, beneficiind de tehnologia de injectie multipunct, cu posibilitatea de a alege intre propulsoare de 1500cc3 si 90 de cai putere, 1800cc3 cu 90 sau 95 de cai putere (cu catalizator/fara catalizator) si 2000cc3 cu 105 cai putere.
Espero a beneficiat de o dotare completa, specifica limuzinelor de clasa medie, cum ar fi ABS, dublu airbag, aer conditionat, accesorii controlate electric (geamuri, oglinzi, capacul portbagajului, capacul busonului de la rezervor etc.). Modelul a fost produs intr-o singura forma de caroserie, de tip sedan.
Productia sa a fost oprita in anul 1997, locul lui fiind luat de modelul Daewoo Leganza.
Daewoo Cielo (model cunoscut sub diferite nume: Nexia, Cielo, Racer, LeMans, Naepsy) a fost una din primele autoturisme Daewoo vândute in Europa. Productia a inceput in 1995, autoturismul a beneficiat de doua motorizari pe benzina de 1,5 litri cu 8 (varianta GLi) sau cu 16 valve (varianta GLXi), dar si de doua tipuri de caroserie (sedan si hatchback).
Varianta GLi, dezolta 75 CP si performanta de la 0 – 100 km/h in 12,3 secunde. Oricum varianta GLXi era o evolutie a variantei GLi si dezvolta 90 CP, iar acceleratia de la 0 – 100 km/h se atingea in 11,5 secunde.
Daewoo Cielo a avut la baza platforma folosita pentru a doua generatie Opel Kadett sau a treia generatie Opel Astra. inaintea inceperii productiei lui Cielo, Daewoo a vândut pe piata australiana si asiatica modelul Daewoo 1,5i, care era in mare parte a doua generatie a lui Opel Astra. Modelul Cielo / Nexia a fost scos din productie in 1997, acesta a fost inlocuit de Lanos si Nubira.
Daewoo Nubira este un automobil compact produs de catre producatorul sud-coreean Daewoo Motors intre anii 1997 si 2002.
Prima generatie a acestui model, J100, a fost lansata in anul 1997 sub numele de Daewoo Nubira, comercializat pâna in 1999. Numele masinii vine din cuvântul din limba coreeana Nubira, care inseamna "a merge pretutindeni". Modelul a fost proiectat ca inlocuitor pentru modelul fabricat pe platforma GM T, Daewoo Cielo si proiectat de catre designerul italian I.DE.A Institute. A fost disponibil atât in variante sedan cât si break.
in anul 2000, primei generatii i-au fost aduse peste 90 de imbunatatiri, fiind lansat ca modelul J150. Pe piata coreeana, J150 a fost comercializat ca Daewoo Nubira II. Exemple de imbunatatiri ce pot fi prezentate sunt marirea spatiului pentru pasageri, reducerea zgomotului si vibratiilor, in principal venite de la motor, prin adaugarea celui de-al patrulea montant. in plus, designul exterior a fost imbunatatit de catre centrul Daewoo din Marea Britanie.
in 2003, Nubira a fost inlocuit de modelul Daewoo Lacetti (modelul J200), un nou design Pininfarina.
Daewoo Leganza a fost o masina din categoria mid-size sedan produsa de Daewoo Motors in Coreea de Sud intre anii 1997 si 2002. Numele intern era V100, nume sub care este cunoscuta atât masina cât si platforma (pe care nu o impartea direct cu alte modele).
Daewoo a explicat ca numele Leganza isi avea originea din contopirea cuvintelor din limba italiana - elegante (elegant) si forza (putere).
Daewoo Matiz este o masina din clasa city car produsa de constructorul sud-coreean de automobile GM Daewoo din anul 1998. A inlocuit Daewoo Tico, care era o varianta a lui Suzuki Alto din 1988. A fost vândut sub diferite nume si diferite marci, in functie de tara de comercializare.

Tatra

Tatra, este un producator ceh de vehicule din Republica Ceha, Koprivnice. a fost fondata in 1850 sub numele de Nesselsdorfer Wagenbau-Fabriksgesellschaft, producand vagoane si carucioare. A produs prima masina cu motor in Europa in 1897, the Präsident. In 1919 si-a schimbat numele in Tatra. Se spune ca Tatra este una dintre cele mai vechi companii producatoare de autovehicule dupa Daimler Mercedes-Benz si Peugeot. Productia de vehicule pentru pasageri a inceput doar in 1999, dar compania inca produce o gama de succes de camioane cu tractiune 4x4, 6x6, 8x8, 10x10 si 12x12.
Ignác Šustala (1822 - 1891), fondatorul companiei a inceput productia de vehicule trase de cai in 1950. In 1891, a avansat la productia de vagoane numind compania Nesselsdorfer Wagenbau-Fabriksgesellschaft. 

Tatra President 1897

Incredibila Tatra T87

Incredibila Tatra T87


Legendarul inginer austriac Hans Ledwinka a făcut primul pas în fructuoasa sa carieră auto la frageda vârstă de 19 ani, când a fost angajat pe post de proiectant la Nesseldorfer Waggonbau. Producătorul de trenuri și vagoane cehoslovac dorea să se afirme înainte de Primul Război Mondial și pe piața auto, iar Ledwinka a fost omul care a reușit să facă asta pentru N.W. Din nefericire, Nesseldorfer a trebuit să renunțe la divizia sa auto la scurt timp după începerea Primului Război Mondial.

Așa cum știm cum toții, după orice furtună urmează întotdeauna un cer însorit. Astfel, Hans a fost desemnat după încetarea Primului Război Mondial drept designerul șef al companiei de origine cehă, care avea să-și schimbe numele din Nesseldorfer Waggonbau în Tatra.




În 1923, cea de-a treia companie auto ca vechime după Daimler-Benz și Peugeot a pus în producție prima mașină din istoria producătorului cehoslovac – modelul T11. Șasiul tubular, tracțiunea pe spate și semiaxele oscilante spate ale lui T11 sunt tehnologii folosite chiar și în ziua de azi de către cele mai noi modele Tatra.

La începutul anilor '30, Ledwinka și fiul său Erich au început să lucreze la o mașină nouă, aerodinamică, care avea să fie echipată cu un motor răcit cu aer montat deasupra roților spate. T77-le din 1934 este prima mașină de serie din istorie special concepută pentru a se opune cât mai puțin rezistenței create de aer la înaintare, aceasta lăudându-se cu un Cx aerodinamic de numai 0.212.
otuși, Ledwinka nu a fost satisfăcut pe deplin de T77. Din acest motiv, inginerul austriac a început lucrul la un succesor mai ușor, mai compact și mai bine gândit decât prototipul din 1934.



Considerat de mulți ca fiind zenitul carierei sale, modelul T87 este mașina pe care însuși Hans Ledwinka a condus-o pentru cea mai bună parte a vieții sale. Construită în cel mai productiv cadru temporal din punctul de vedere al designului, artei, industriei și tehnologiei din Cehoslovacia, T87 a fost recunoscut de poporul ceh la vremea respectivă drept un simbol al măiestriei automobilistice moderne.



Designul lui T87 a fost puternic inspirat de Graf Zeppelin-ul lui Paul Jaray – spatele lipsit de lunetă și înclinat în stilul automobilelor fastback este de fapt capota sub care sălășluiește un motor V8 răcit cu aer de 2,9 litri. Cei 85 de cai putere produși de acesta puteau propulsa modelul ceh până la uimitoarea viteză de 160km/h (ține mine că asta se întâmpla în 1936).



Din nefericire, la puțin timp după lansarea modelul T87, viitorul lui Ledwinka avea să se transforme într-unul sumbru. Această mașină a devenit o preferată printre ofițerii naziști a căror trupe au invadat Cehoslovacia în 1938. De asemenea, Adolf Hitler era interesat în mod personal de modelul T87.

Astfel, viitorul T97 avea să devină cea mai avansată mașină compactă din al Doilea Război Mondial, dar și sursa principală de inspirație pentru cel mai vândut automobil din istorie - VW Type 1 (sau Broscuță).

Naziștii și-au însușit toate patentele lui Ledwinka, iar aceștia i-au dat mână liberă lui Ferdinand Porsche cu proiectarea și dezvoltarea modelului Volkswagen Type 1. De asemenea, Ledwinka a fost forțat de regimul nazist să se ocupe timp de șase ani de producția vehiculelor militare, iar imediat după căderea celui de-al Treilea Reich, acesta împreună cu fiul său au fost condamnați de forțele aliate la șase ani de închisoare pentru colaborarea cu germanii. De asemenea, producătorul cehoslovac a fost naționalizat de forțele comuniste în 1946.

În ciuda istoriei un pic cam tragice din spatele acestei mărci, mulți fani din Europa și Statele Unite ale Americii au avut (și încă au) grijă ca toate modelele proiectate de Hans Ledwinka, inclusiv majoritatea celor 3.056 de exemplare ale lui T87 produse între 1936 și 1950, să fie păstrate și recondiționate de dragul celor pasionați de istoria secolului XX și de dragul tuturor entuziaștilor auto din lume.